ایسنا

هشدار به مسافران ترکیه، درخواست جبلی از حاج قاسم و سرنوشت نامعلوم جشنواره‌ فجر

هشدار به مسافران ترکیه، درخواست جبلی از حاج قاسم و سرنوشت نامعلوم جشنواره‌ فجر

برپایی نخستین «یادواره شهدای رسانه مقاومت» و شرح درخواست رییس سازمان صدا و سیما در این مراسم از حاج قاسم سلیمانی، گزارشی از سرنوشت نامعلوم تَه‌تغاری جشنواره‌های فجر، هشدار مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به مسافران ترکیه از گزیده اخبار روز دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایسنا، نخستین «یادواره شهدای رسانه مقاومت» در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما روز دوشنبه برگزار شد و رییس سازمان صدا و سیما در این مراسم، گفت: چند ماه پیش از شهادت سردار سلیمانی، خدمت ایشان عرض کردم که شهدای بین‌المللی سازمان صدا و سیما مستحق برگزاری یک مراسم هستند. قبل از اینکه از ایشان تقاضا کنم، گفتند چون اسم شهدا را آوردید، من هستم. برنامه را چیدیم اما ایشان به شهادت رسیدند. شهدای رسانه ملی از انقلاب اسلامی تا کنون تعدادشان بیش از ۱۶۰ شهید است.

موزه سینما فروخته نمی‌شود

در پی برخی گمانه‌زنی‌ها درباره فروش موزه سینما براساس فهرست مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، با رد این موضوع اعلام کرد که مالک این مکان سازمان سینمایی است.

google-play
برای دسترسی سریع به اخبار برنامه "اخبارمن" را نصب کنید.

ناکامی در کمدی

ایوب آقاخانی همزمان با برگزاری جشنواره «خندستان» که دبیر پنجمین دوره این جشنواره را بر عهده دارد، نکاتی را درباره تئاتر کمدی بیان کرد و معتقد است که در ارتقای تئاتر کمدی موفقیت اندکی داشته‌ایم. در ادامه، پیام کاظم نظری مدیرکل اداره هنرهای نمایشی به پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان منتشر شد.

برندگان جوایز انجمن بازیگران آمریکا

همچنین مراسم اهدای جوایز انجمن بازیگران آمریکا (SAG) سال ۲۰۲۳ با سلطه فیلم «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره»‌ به پایان رسید.

سریال ماورایی ده‌نمکی به نوروز و رمضان نمی‌رسد

سریال ماورایی مسعود ده‌نمکی با نام «رستگاری» که از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان گزینه پخش در رمضان ۱۴۰۲ یاد می شد، این روزها در مرحله پیش تولید است و قطعا پخش آن به این مناسبت که با نوروز پیش رو مصادف است، نمی‌رسد.

سرنوشت تَه‌تغاری جشنواره‌های فجر

با بسته شدن پرونده جشنواره های فجر در سال ۱۴۰۱، علاقمندان و فعالان حوزه های سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی برگزیدگانشان را شناختند و تا سال آینده فرصت دارند تا برای رویدادهای آتی خیزی دوباره بردارند؛ در این میان اما برگزاری یک جشنواره از سلسله رویدادهای هنری سال ۱۴۰۱ باقی است؛ «جشنواره مد و لباس فجر» که به لحاظ قدمت برگزاری، به تعبیری «ته‌تغاری» جشنواره‌های فجر محسوب می‌شود و بر اساس قول‌های داده شده از سوی مسوولان، برگزاری آن به بهار ۱۴۰۲ موکول شده است. این در حالی است که تاکنون خبر رسمی جدیدی درباره زمان برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در سال آینده اعلام نشده است و صرفا عنوان کرده اند که تقویمِ زمان‌بندی و فراخوان این رویداد متعاقباً اعلام خواهد شد.

در انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان دعوا بر سر چیست؟

دوره چهارساله اتحادیه ناشران و کتابفروشان در روزهای پایانی خود قرار دارد؛ حال در آستانه انتخابات دور جدید هیات مدیره، نیمچه رقابت‌هایی شکل گرفته و ائتلاف‌ها و فهرست‌های انتخاباتی نامزدها هم بروزهایی یافته‌اند. یکی از ناشران، سیستم انتخاباتی اتحادیه ناشران و کتابفروشان را یکی از ضعف‌های این نهاد دانسته و معتقد است، اتحادیه به تحول اساسی نیاز دارد.

زیورآلات ۱۲هزار و ۲۵۰۰ ساله در تهران

۱۳۰ شیء تاریخی از دوره فراپارینه سنگی تا سلجوقی در موزه ملی ایران برای نخستین‌بار در نمایشگاه «گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال ۱۴۰۰»رونمایی شدند که در میان آن‌ها گردنبد ۱۲ هزار ساله که با دندان‌های گرگ زینت داده شده، در کنار زیورآلات زرین ۲۵۰۰ ساله خودنمایی می‌کند. این نمایشگاه از یکشنبه هفتم اسفندماه در موزه ملی ایران افتتاح شد و تا دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ برپا خواهد بود.

هشدار به مسافران ترکیه

در ادامه مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت که «با توجه به وقوع زلزله‌های اخیر در کشور ترکیه و تصمیم مقامات این کشور برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در هتل‌ها، هموطنانی که قصد سفر به این کشور را دارند، پیش از انجام سفر از قطعیت در تامین محل اقامت خود اطمینان کامل حاصل کنند.»

انگلیسی‌ها یونان را نجات دادند

با رونق پیدا کردن صنعت گردشگری یونان، بریتانیایی‌ها سهم پررنگی‌ را در افزایش گردشگران این کشور ایفا کردند. در سال ۲۰۲۲ ورود حدود ۴.۵ میلیون بریتانیایی به یونان ثبت شد که یک رقم، بی‌سابقه و نزدیک به ۳ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

پیشنهادهایی برای خواندن:

خیزش تماشاگران به احترام کودک زباله‌گرد

دستگیری چهار نفر مرتبط با قتل فجیع یک زن

بسترهای اکران فیلم باید تغییر کند؟

ساخت رئالیتی‌شو برای خلق‌ دوباره شاهکارهای بر باد رفته

انتهای پیام